Het zware leven. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Het zware leven. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Het zware leven.

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 September 2014 | Curaçao, Willemstad



Mijn eerste stagedag was een zware. Ik heb kennisgemaakt en het contract getekend. Daarna mocht ik naar huis omdat mijn stagebegeleider andere zaken moest regelen.
Dag 2 op stage was vooral heel veel lezen. Waar staat het bedrijf voor, wat moet ik gaan doen en hoe gaan we te werk. Ook deze dag heb ik overleeft.
Op dag 3, 4 en 5 heb ik mijn project uitgewerkt die ik heb gekregen van het stage bedrijf. Ik vind het een erg leuk project en ik zie ook zeker het nut van mijn stage in. Ik krijg heel veel vrijheid in mijn doen en laten en ook dat vind ik erg fijn. Curaçao draait uiteindelijk toch om mijn stage.

Ook ging het stagiairesleven natuurlijk gewoon door. Iedereen is gezellig en we doen vaak ’s avonds nog even ergens een biertje… of 2.
Vrijdag was het feestje gaande waar ik al de hele week naar uitkeek. Full Moon. Als eerste hadden we een Full Moon pre-party waar het een uur lang all-you-can-drink was. Daarna gingen we met de loco bus richting full Moon. De hele bus zat vol en de muziek knalde de speakers uit. We waren lekker opgewarmd voor het echte feest.
Ook daar waren weer veel oude bekenden en de gezelligste stagiaires waren ook van de partij. Ik stond met dit groepje bijna het hele feest pal voor het podium. Het was een topfeestje en zo fotogeniek als ik ben heb ik 151 foto’s gemaakt in een paar uur tijd. De Dj’s en MC hebben zelfs mijn camera in hun handen gehad om een paar mooie kiekjes te schieten. Ook stond ik nog even met ze op het podium te dansen, gewoon omdat het kan.
Uiteindelijk met de loco bus terug naar huis gereden, lekker gaan slapen en de dag erna weer fit naar het strand.

Zondagmiddag wilde we een keer wat anders doen. Het bier kwam bijna onze strot uit en we besloten vandaag naar grote knip te gaan. Een van de vele mooie stranden van Curaçao. Wij daar heerlijk gezwommen, in de zon gelegen, balletje overgooien en genieten van het leven. Ook nog paar keer van de rotsen gesprongen omdat wij natuurlijk echte daredevills zijn.
Robin en ik maakte een rondje en bespraken het leven. Tot onze vreugde stond daar een Polar busje inclusief Dj en heel veel bier, gratis bier. Wij de rest van de groep halen en met 8 studenten stonden we braaf te wachten op ons gratis pilsje. Toen ineens stopte ze met uitdelen. Hè bah, hebben wij weer, bier op. MAAR NEE! De Dj begon door de microfoon te praten en met zijn prachtige Antilliaanse accent werd er omgeroepen dat het tijd was om “BIER TE ZUIPEN”. Wij als stagiaires moesten natuurlijk de naam hooghouden en daar stonden we, 5 man, klaar om een lekkere polar zo snel mogelijk naar binnen te werken. 1 polar? nee 3 polar. Dit is Curaçao, het kan allemaal. En daar stonden we, 5 man, klaar om 3 lekkere polar zo snel mogelijk naar binnen te werken. 5 mooie Caribische vrouwen gaven ons de biertjes aan en we dronken voor ons leven. De Dj vond dat wij geen bier dronken maar bier zogen. Sindsdien zuigen wij bier in plaats van het te zuipen. Mooie bijkomstigheid, de winnaar kreeg 50 gulden. Aangezien er alleen 5 stagiaires stonden hadden we bij voorbaat al gewonnen. Van die 50 gulden is weer, verrassend genoeg, een kratje bier gehaald die die avond genuttigd is. Zondagmiddag is bij deze benoemd tot Zondag Cultuurdag.

Tags: Curacao, Stage, Bier, zon, zee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 9374

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: