Gewoon weer een week Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Gewoon weer een week Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Gewoon weer een week Curaçao

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

27 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Ik zit nu bij Saint Tropez. Een ocean club waar het lekker doorwaait. Ik kijk uit over de zee en zie, met de lounge muziek op de achtergrond, een paar vrachtschepen in de verte wegvaren. Als ik naar rechts kijk, zie ik links niks. Wel zie ik een groot cruiseschip liggen naast het Van der Valk hotel en ik zie Erwin die een panini naar binnen werkt. Aan de linkerkant zie ik een paar stagiaires te genieten in de zon op hun vrije dag. Zwembadje erbij. Die hebben het niet zwaar. Ik ook niet trouwens, want ik ben nu een blog aan het schrijven in mijn lunchpauze. Jazeker, dit is mijn werkplek voor vandaag. Op kantoor hebben we slecht bereik en ik werk dus zo nu en dan bij Saint Tropez. Heerlijk die vrijheid van het bedrijf.

Ik heb ook weer helemaal de motivatie gevonden om gezond te leven. Maandag weer begonnen met een nieuwe week Focus T25. Half uurtje per dag weer, 5 dagen in de week. We stonden er zelfs met z’n 8en. Er komen steeds meer mensen bij en we krijgen te weinig ruimte. Alsof de workout nog niet zwaar genoeg was besloten Erwin en ik nog even lekker een stukje te draven rond het Waaigat. 2 rondjes deze keer. Dit willen we de hele week volhouden en week erna pakken we 3 rondjes. Wel elke keer onze tijd verbeteren natuurlijk.

Als je al moe werd van het lezen van de sportiviteit op maandag, heb je die van dinsdag nog niet gelezen. Komt ie: Dinsdagmorgen heb ik samen met Rowanne, Sharon en 2 Duitsers de Christoffelberg beklommen. Echte diehards binnen het uur natuurlijk. Boven nog even lekker gechilled en van het uitzicht genoten. Toen naar beneden en het moment dat we het park uitreden begon het extreem hard te regenen. Met bakken uit de lucht kwam het, alsof God incontinent was geworden. We zijn gelukkig heelhuids aangekomen bij ons nederige stulpje en ik ben meteen doorgegaan naar Saint Tropez om weer keihard aan het werk te gaan. Tot 5 uur gewerkt en toen T25 gedaan. Total body workout. Een van de zwaarste. Daarna nog even samen met Michel op Usain Bolt tempo 2 rondjes gerent en helemaal kapot nog even de pull up challenge gedaan die ik ook nog volg. Het moment dat ik wilde douchen begon het, alweer, extreem hard te regenen. Wij wonen met 3 huizen bij elkaar en 1 van de 3 huizen had nogal een beetje wateroverlast. We stonden beneden en daar leek het al erg. Je kon douchen in de woonkamer en iedereen pakte meteen emmers erbij. Ook kwam bij sommigen kamers het water langs de muren naar beneden. Bij mij in huis was de stroom uitgevallen wat ik toch niet doorhad omdat ik de brandweerman uithing bij de buren. De 1ste verdieping was namelijk nog veel erger. Het leek een waterval zoveel water kwam er naar beneden. We hebben wel 12 emmers moeten legen en 3 of 4 keer een grote wasteil die iemand had neergezet. Genieten dus. We hebben ook selfies gemaakt met de waterval want ja… je moet toch wat op zo’n moment. Die avond ben ik nog naar een horrorfilm geweest (Wesley met zijn goede ideeën) die ik raar genoeg nog best vet vond.

Na deze sportieve dag ben ik woensdag ook met sport bezig geweest. Deze keer deed ik zelf niet mee maar stond ik op het veld. Mijn bedrijfsleider is voor zaken in het buitenland en ik moest de voetballes overnemen. Er waren wel trainers maar ik moest alles in goede banen leiden en de afwezigen bijhouden. Is weer eens wat anders dan kantoorzaken regelen. Ook woensdag weer dubbel gesport.

Door naar donderdag.
Niet veel gedaan.

Vrijdag:
Vrijdag was een mooi dagje. We hebben zo lekker gegeten. Wraps met shoarma, ontiegelijk veel knoflook, teveel sambal en sla voor de kleur. Natuurlijk waren onze ogen weer groter dan onze wrap en kregen dat ding van ze lang zal ze leven niet dicht. Als je ons zag eten.. uhum schranzen, heb je zelf voor de komende 3 weken geen trek meer. Maar lekker dat het was!
Daarna lekker naar Rock Beach gegaan. We waren met klein groepje en ik heb het super naar me zin gehad. Mooie gesprekken gehad met relaxte muziek op de achtergrond, teentjes in het zand en lekker biertje erbij. Echt zo'n 'besef' momentje zegmaar. Ook weer mensen van een andere kant leren kennen.
Sowieso beginnen nu een beetje de groepjes te ontstaan en beginnen zelfs de stille mensen zich te laten zien. Ik vind het echt super op dit eiland, kan niet wachten om mijn ouders te laten zien waar ik woon, hoe ik leef en wat ik doe. Het is toch de eerste keer dat ik op mezelf woon en zo'n avontuur aanga. Toch wel beetje trots op mezelf ^.^

Op dit moment is het zaterdag de 27ste. Stufi is 3 dagen geleden gestort en ik lig nu heerlijk op Porto Mari. Mooi strandje met paar wilde leguanen die we net probeerden te vangen. Die beesten benne natuurlijk veelste snel en het faalde.
Lig lekker te bakken hier en ga zo maar eens het water in, beetje afkoelen denk. -neemt slokje baco-. Lekkaaaah. Zo hoppa. Het water in!

Ayooo!

  • 29 September 2014 - 18:38

    Diana:

    Druk baasje ben je en heel sportief weer en ik ben ook heel benieuwd hoe je woont maar over 6 dagen ben ik er

  • 29 September 2014 - 18:51

    Wesley:

    Haha bedankt voor de eervolle vermelding. Binnenkort die film met die pop he! Ik ben vanavond om 20.30 weer present voor de T25! Net een McFlurry naar binnen gewerkt dus ben het aan mezelf verplicht. Ajo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9384

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: