Bekende Curaçaoënaar - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Bekende Curaçaoënaar - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Bekende Curaçaoënaar

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

11 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Geen strand, geen toeristische attractie, geen warme mooie plek. Naja warm wel maar erg mooi is het niet. Nee ik zit gewoon te typen in mijn eigen kamer vandaag. Ik zit een beetje te wachten tot we straks gaan sporten dus ik dacht, laat ik eens een stukkie schrijven.

Over afgelopen woensdag. Ik vertoefde die zoals gewoonlijk op het voetbalveld. Ik help daar mijn baas die United Soccer Fitness runt. Dat is een voetbalschool voor kleine Messi’s waar meer wordt gefocust op het voetballen en het leren van de techniek dan alleen het spelen van partijtjes wat ze bij de meeste scholen doen. Ook worden hier talentjes tussenuit gehaald die apart training krijgen. Ik help hier elke woensdag met voorbereiding en afbouw. Ook heb ik een keer Kid’s Fitness gegeven omdat de lerares ziek was. De kinderen vroegen meteen of ik volgende week weer kwam. Zo’n feest is het niet.

Dinsdag heb ik me toch eens iets meegemaakt lieve mensen! Ik was gewoon op tv! Ik bedoel, ik snap wel dat ze mij zouden kiezen op tv, maar toch was het erg leuk dat ik ervoor werd gevraagd. Nee, alle gekheid op een stokje. Een vriendin van mij werkt bij een tv zender en mocht daar presenteren. Zij mocht haar eigen item bedenken en wilde het hebben over het leven als een stagiaire. Ze koos mij voor het feit dat ik hier al een tijdje heb gewoond en Wesley was ook mee omdat hij Wesley is. Wie wil Wesley nou niet in de uitzending hebben! Wij samen naar die studio in onze keurige outfit. Ik was natuurlijk nog nooit in een studio geweest dus keek wel even mooi rond. Het is alsof je 2 kamers hebt alleen dan zonder muur ertussen. Zag er erg leuk uit. Caroline (beste presentatrice die maar kon wensen) was maar een beetje zenuwachtig van tevoren. Dat mag best want het was haar eerste presentering ooit. Er was eerst nog een meisje voor ons en als 2de kwamen wij dus. Caroline was al helemaal opgewarmd en viel ons aan met allemaal vragen over van alles en nog wat. Ze wist natuurlijk wat wij in het dagelijks leven doen en dat maakte het wel makkelijker de vragen te stellen en te beantwoorden natuurlijk. Het was alsof we gewoon een gesprekje met ons drieën voerden. Heel natuurlijk, alleen dan met een paar camera’s, lampen, microfoons en de hele mikmak erbij. Al met al erg leuk om gedaan te hebben en mezelf natuurlijk terug gekeken. Meteen komen de grappen dat we bodyguards nodig hebben en dat we BC’ers zijn. BC’ers? Ja BC’ers ja, Bekende Curaçaoënaars natuurlijk. Zijn we nog lang niet maar we hebben wel plannen voor een vervolgeditie als het allemaal lukt met Caroline der werk. Voorbeelden: “Rick & Wessa op reis”, “Goede Fissa, slechte fissa”, “Curaçao in beweging met Rick & Wesley”. Allemaal natuurlijk top ideeën die in onze dromen al 23 keer tot uitvoer zijn gebracht. Nu de werkelijkheid nog.

De rest van de week heb ik weer keihard gewerkt aan mijn schoolopdracht en mijn stage natuurlijk.

Donderdagavond was bijna het hele huis van plan te gaan stappen en die waren lekker aan het indrinken. Joost mocht nog steeds niet drinken in verband met de hersenschudding en ik deed met hem mee. Sterker nog, we zijn gewoon met z’n 2en thee gaan drinken. Lekker ouderwets kopje thee erbij in de meest oubollige theekopjes die we maar konden vinden in de winkel. Wat een lelijke kopjes zijn dat. Wel supergezellig en supermooi.

Vrijdag begon het weekend weer en daar was ik hard aan toe. We hebben editie 2 van de pool party neergezet en het was weer heerlijk potje genieten. We hebben niet veel in de pool gezeten maar een party was het wel. Het was gewoon te koud om in het zwembad te liggen. Dan denk je natuurlijk, wat een verwende nesten daar in de Tropen, maar ook hier is het gewoon winter aan het worden hoor!
We zijn na de pool party nog doorgegaan naar Shipwreck, dat was een of ander technofeestje waar geen bal aan was. Daarna naar Urban meets House geweest waar ook niet veel aan was. Het was dus vooral gezellig in de auto op weg naar deze puike fuiven.

De dag erna was het strand niet de plek om mij te vinden. Ik moest mensen wegbrengen en ophalen naar en van Hato Airport. Wegbrengen: Veerle die alweer richting huis gaat. Ophalen: Koffers van de ouders van Lisa die geen ruimte in haar auto had ervoor. Taxi Rick present! Sandra hield mij gezelschap in het avontuur op zoek naar het huis van de ouders van Lisa en gelukkig wist Sandra heel goed de weg... Best vervelend voor de ouders dat het even duurde voor hun koffers arriveerden, maar dan moeten ze maar geen huisje huren in een doolhof. We hebben minimaal een half uur rondgereden op zoek naar het resort. Wel hard gelachen met het zoeken van de weg. Uiteindelijk weer wat van de wereld gezien en we hebben het resort gevonden. Niet vragen hoe, maar ineens waren we er.

Zaterdagavond! Heerlijk relaxt avondje. Niet uit geweest maar wel relaxt op de patio gechilld. We hebben gewoon lekker niet veel gedaan. Zondag heb ik een koelkast gehaald! Hoppa, eindelijk beetje luxe in dit huis. Het was een hele operatie om dat logge ding in de pick up te krijgen en te vervoeren zonder dat hij om zou vallen. Uiteindelijk toch gelukt en ik ben erg blij met mijn aanwinst waar mijn ouders voor gezorgd hebben! Bedankt pa en ma!

Oja, Pa en ma, als jullie je niet ongerust willen maken, sla dan dit stukje maar even over.
We zijn zondagmiddag naar Santa Cruz gegaan en daar met een erg gezellig groepje gezeten en gelachen. We begonnen bij het vlot met het maken van salto’s. Back flips, front flips, side flips, contra salto’s alles kwam voorbij. Daarna hebben Jordi en ik de deal gezet dat wij binnen deze 5 maanden stage, een backflip moeten kunnen op het strand. Ook willen wij hem doen van de cliff bij Grote Knip. Daredevills en misschien gewoon niet helemaal goed in ons hoofd.
Okee niet goed in ons hoofd dus want we zijn meteen begonnen met dit streven. Backflip vanaf het zand. We begonnen in het water zodat je zachter valt. Daar ging het op zich wel oké. Daarna op het zand met hulp van anderen. Uiteindelijk kan ik nu een soort van achteruit flikflak ding met mijn handen op het zand. Volgens mij is er niet eens een naam voor dus ik noem het gewoon Rickflip. Omdat ik hem kan.
Pap en mam, ik beloof dat ik levend terugkom!
Verder hebben we die dag nog het idee gehad om naar de Blauwe Kamer te gaan. Laat dat idee volgende keer maar schieten want Jordi wist een `shortcut´. Deze ´shortcut´ was niet bepaald erg short. We gingen lopen, en lopen en lopen en lopen. Liepen we daar, 6 mannen in ontbloot bovenlijf mooi te lullen over het leven. We vroegen ons na een half uur af hoelang we nog moesten lopen en keken naar de stand van de zon en de schaduwen van onze bezwete lichamen. Daar konden we niks aan zien en we pakten de gps erbij. We waren op de helft… We hebben toen besloten, ook omdat het water op was, om terug te keren naar de auto. Anti climax verhaal! We kwamen op de terugweg nog 2 locals tegen die dit idee ook dachten uit te voeren. Ook die zijn rechtsomkeert gegaan en uiteindelijk helemaal moe weer teruggekeerd bij Santa Cruz.
Die avond hebben we nog een heerlijke chilling gezet bij de Buurvrouw. Dat is een restaurantje waar je heerlijk kan eten. Hier waren we al eerder gaan eten met een groepje en ook deze keer was weer geslaagd.

Wat een avonturen weer in zo´n kleine week gepropt. Genieten al zeg ik het zelf.

Ayooo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 9372

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: