Kerst en sneeuw enzo - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Kerst en sneeuw enzo - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Kerst en sneeuw enzo

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

24 November 2014 | Curaçao, Willemstad


Bon siman!

3 gekleurde huizen, paar auto’s voor de deur, mooi barretje erbij en … kerstbomen?! Jazeker, er zijn kerstbomen neergezet en slingers opgehangen met lichtjes erin. Ik bedoel, Sinterklaas is ook lang niet geweest dus laten we alvast beginnen met het ophangen van kerstversiering. Je zou het er bijna koud van krijgen. Die 3 gekleurde huizen zijn onze huizen. Ik woon in de rode huis en dat is goed vol te houden. Ik zit nu te schrijven bij de kiosk voor ons huis. Klein winkeltje waar je van alles kan halen.

De week vloog weer voorbij. Ik kan eindelijk verder met mijn werk. Sponsors zoeken en benaderen! Donderdag weer gesprekje en dan hoop ik dat alles zo goed als geregeld is. Ook heb ik nu een soort samenwerking met Bewust Curaçao! Beter komen jullie allemaal vanavond naar de run bij Corridor. 5 kilometer rennen te beginnen bij de parkeerplaats bij WTC. Begint om 8 uur. Zie Facebook van Live Healthy Caribbean voor de flyer.

Het weekend begon goed! We gingen gewoon een avondje lekker gezellig bij ons op de patio chillen. Paar lokale vrienden van mij kwamen ook over en het was een topavondje. Veel gelachen en het niveau lag weer op de grond zo laag. De dag erna gingen we naar Playa Jeremi wat een strandje is zonder ook maar iets in de buurt. Er waren ook weinig mensen behalve een hele kudde stagiaires. Soort privé strandje met een goede voorraad bier en een paar barbecues. Ik ging last minute mee en wist niet eens waar we eigenlijk heengingen en had dus niet veel mee. Eigenlijk helemaal niks dus. Gelukkig zorgen deze goede stagiaires wel voor mij met een hamburgertje en een lekker biertje.
Die avond stond Lady Bee op het programma bij Bermuda. Aangezien Wesley en ik natuurlijk Bekende Curaçaoënaars zijn, konden wij het balkon op om daar even te chillen. Natuurlijk wel met Joost mee die de connecties heeft daar. Wesley en ik hebben dus weer genoten van een beetje aandacht en we werden wel duizend keer per persoon ondervraagd waarom wij bovenop het balkon stonden. Tja, Bekende Curaçaoënaar of niet hè.
Later op de avond kwam er een meisje naar me toe die vroeg of ik in een serie speelde. We waren aardig scherp bezig die avond en ik antwoorde natuurlijk meteen met ‘Ja’. Beetje gepraat en uiteindelijk dacht ze dat ik in Spangas speelde. Wesley stond ernaast en ging helemaal stuk. Deze jongen speelde ook lekker in op het moment en vroeg aan haar of ze niet op de foto met me wilde. Ze wilde meteen op de foto en nu ben ik dus niet alleen maar bekend in Curaçao maar ook nog in Nederland. Ik denk dat ik maar een paar bodyguards ga inhuren en bij de VIP ga staan.
De volgende dag zou het flink waaien en ik had zin om te windsurfen. Ik keek er eigenlijk de hele week al naar uit en het zou bijna niet doorgaan omdat ik geen vervoer had. Gelukkig reed Rachelle me heen en kon ik mooi windsurfen. Ik heb het vroeger een tijdje gedaan bij Windsurfing Curaçao en kon het gelukkig nog net zo goed als vroeger… Het eerste kwartier zwom ik alleen maar in het water met pogingen om op het board te komen. Na dit beste kwartier ging het gelukkig alweer wat beter. Na 2 jaar niet gewindsurft te hebben vond ik het wel aardig gaan. Ik kon op een gegeven moment zelfs weer planeren. Lekker stuiteren over het water met een snelheid waar je bang van wordt. Was toch weer even heerlijk genieten.
Die avond hebben we nog een kerstboom gemaakt van kleerhangers. Jazeker, kleerhangers want die lagen met honderden op de patio voor het meenemen. Wij onder de overkapping beginnen met een beetje ophangen van die dingen en als snel kwam het idee om er een kerstboom van te maken. Dit lukte aardig goed en als je van moderne kunst houdt was je helemaal op het goede adres. We gaven onze kerstboom 1 tot 2 dagen om te overleven en dat hij daarna gesloopt zou zijn. 10 minuten later lag hij op de grond tot mijn grote verdriet. Ik heb er de hele nacht van wakker gelegen maar gelukkig leven we nog. Best heftig zo’n zondagavond.

Ayoo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 9375

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: