Sinterkerst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Sinterkerst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Sinterkerst

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

09 December 2014 | Curaçao, Willemstad


Bon dia allemaal.

Zo, even het kerstboompje aan… -klik-… Nu kan ik beginnen met schrijven. Jaa, ik doe nog steeds elke keer het kerstboompje aanzetten, zelfs toen ik Sinterklaas aan het vieren was met de familie. We hadden skype aangezet voor ons jaarlijkse neem-elkaar-in-de-zeik avond. Bij ons is Sinterklaas geen kinderfeest maar een volwassenenfeest. De kinderen doen mee voor spek en bonen en krijgen een paar cadeautjes. Daarna gaan de kinderen met hun cadeautjes lekker boven spelen en begint het echte feest. De volwassenen worden weer helemaal kinderen en de rijmen die we voor elkaar maken zijn eigenlijk niet eens rijmen. Ik heb voor ieder familielid een verhaal gemaakt en bij de meeste is het nog een rollenspel ook. Zo stond mijn oom aan het eind van de avond bekent als de Texelse schapenneuker en zat mijn andere oom in de bak op Curaçao vanwege drugshandel. Ik heb 4 uur lang geskyped met Nederland en heb een hele batterij van mijn laptop en een hele batterij van mijn telefoon erdoorheen gejaagd. Het was het waard want we hebben weer hard gelachen en ik heb nu al ideeën voor volgend jaar (Pas maar op van der Deures!). Ook vieren wij met stagiaires Sinterkerst en ik kan dus meteen weer aan de bak voor een nieuwe rijm.

Dit was allemaal vrijdag en we gaan nu even terug naar woensdag toen ik een supergoede film heb gezien. Interstellar heet het. (Ja mam, die wil je zien). Ik zat naast Femke en we zaten de hele tijd te discussiëren over de film. Het gaat op een gegeven moment over dimensies en rare dingen en je gaat extreem moeilijk nadenken over deze film. Op een gegeven moment zagen Femke en ik het licht en blij als een kind in een snoepwinkel waren we. Zeker waard om te kijken. Moest even een kleine recensie kwijt.

Nog verder terug naar zaterdag vorige week zelfs. Zoals gezegd in mijn vorige blog was er een leuk feestje. Ook waren er 2 vrienden van Wesley op vakantie en aangezien Wesley in Suriname was voor een weekendje weg, had ik die gasten even soort van rondgeleid. Voor zover je iemand kan rondleiden op zaterdagavond in een kroeg dan. Wel mooi samen biertjes gedronken en ze vroegen me ook mee om de Christoffelberg te beklimmen afgelopen zondag. Een sportieve jongen als mij zegt natuurlijk geen nee tegen zo’n aanbod en ik ben meegegaan. Het duurde iets langer dan gepland omdat er iemand niet zo’n goeie conditie had (Ik was het niet). Daarnaast hebben we in de tijd dat we aan het wachten waren wel mooie filmpjes kunnen maken. Ook kwamen we erachter dat de hoeloeboeloe stam nog actief was op de Christoffelberg. Balen! Binnenkort komt de eerste podcast van Rick & Wessa online. Rick & Wessa op de Christoffelberg. Hierin speelt de hoeloeboeloe stam ook een groot aandeel. Nog even afwachten geblazen. Spannend hè!

Afgelopen zaterdag zijn we nog naar Zanzibar geweest. We zouden volleyballen en dat hebben we gedaan ook. Het evenement hadden Atje en ik gecanceld omdat we bang waren dat we niet genoeg animo zouden hebben en wij hadden ook geen zin om geld bij te leggen. Toch nog met een groepje heengegaan en het opgenomen tegen een paar Antillianen. Eerste potje verloren, 2de potje verloren. Ze hadden onze zwakke plek in het veld gevonden maar wij laten ons natuurlijk niet kennen. Hoppa, meteen door. 3de potje winst en 4de potje winst. 2-2 dus. Spanning ten top. Laten we maar niet gaan praten over het laatste potje want dat was me toch een drama. Meteen klaar. Nog een potje gedaan met gehusselde teams en die was erg spannend. Alsof je naar professioneel volleybal aan het kijken was zo goed. Wat een bikkels zijn wij.

Oja die vrijdag daarvoor, afgelopen vrijdag dus. Hadden we een pool party. Supergezelligheid en van bijna elk studentenhuis waren er wel stagiaires over. Ook Jasper en een paar van zijn collega’s waren er. Jasper woont hier voor een tijdje net zoals ik hier vroeger woonde. Gezellig dat hij er ook was en het was weer een erg mooi pool partytje.

Ayoo en tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 9377

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: