Naar huis! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Naar huis! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Naar huis!

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

28 Augustus 2014 | Curaçao, Willemstad



Ook ik ga toch maar over tot het bijhouden van een blog. Vind het toch wel leuk dat ik over een paar jaar weer terug kan lezen hoe vet de tijd op Dushi Korsou was.

Ik heb vroeger 5 jaar op het mooie eiland gewoond en daarom wilde ik heel graag terug. Stage lopen was een mooie gelegenheid en ik heb deze met 2 handen aangegrepen.

Eerst eens even een flashback terug naar de reis.
’s ochtends rond een uur of 9. Ik beland aan op Schiphol en heb mij natuurlijk braaf aan me gewichtslimiet van me koffers gehouden. De hele familie was aanwezig en ik had al een aantal stagiaires zien rondlopen. Bij de incheckbalie duurde het wat langer dan normaal en ik begon nattigheid te voelen. Jahoor, Rick stond op de lijst van morgen… Ik naar een andere balie gestuurd en die vrouw zou wel even wat voor me regelen. Uiteindelijk was er gelukkig nog een plekje vrij en ik sprong een gat in de lucht. Er was echter 1 probleempje… De vrije plek was in business class. Zo aardig als ik ben heb ik dat dan maar geaccepteerd en heb een heerlijke vlucht gehad met heerlijke eten en 2 gezellige oudjes die 50 jaar getrouwd waren.
Ik keek al de hele vlucht uit naar het moment dat je het vliegtuig uitstapt in een muur van warmte. Daar was dat moment dan eindelijk en voelde me weer heerlijk op me gemak. Buiten stond een van me beste vrienden mij op te wachten die ik al 2 jaar lang niet gezien had. Wat een surprise.
Uiteindelijk werden we naar de welkomstborrel gebracht in een busje waar 6 personen net inpassen, maar waar wij met 8 personen inclusief bagage voor 5 maanden inzaten.
Bon bini na Korsou!

Mijn eerste weekend op Curaçao was geweldig. 99% van de stagiaires komt hier met hetzelfde doel: Laten we er een gezellig tijd van maken. Natuurlijk moet er ook stage worden gelopen maar daar was het eerste weekend natuurlijk geen sprake van.
We kwamen meteen goed in het ritme door na de vlucht van 11 uur ,inclusief tussenstop op Bonaire, door te gaan naar Bermuda. Een van de grootste, zo niet de grootste, clubs op Curaçao. Iedereen probeerde iedereen te leren kennen, maar dat is erg lastig als alle 52 nieuwe stagiaires een andere naam hebben.
Na 27 uur wakker te zijn geweest vond ik het wel mooi geweest en ging lekker slapen in mijn nieuwe bed in mijn nieuwe huis met een nieuwe omgeving. Het kamertje was uitgerust met een ventilatortje. Dat ding is de held van mijn nachtrust. De volgende dag erg vroeg weer wakker geworden, we moesten naar Wereldstage om zaken te regelen voor ons verblijf. Toen ik thuiskwam, volgde probleem 2. Na mijn ‘ik-sta-niet-op-lijst-van-passagiers’ probleem, kwam het ‘al-mijn-papieren-zijn-kwijt-10-minuten-nadat-ik-ze-heb-ingeleverd’ probleem. Er is een aantal dagen gezocht naar mijn papieren en uiteindelijk kwamen ze weer tevoorschijn, vastgeniet aan een ander setje papieren. Eind goed al goed.
Terug naar de vrijdag na mijn aankomst.
Er kwamen weer een aantal stagiaires aan en weer een heleboel namen om te onthouden. Deze avond zouden we echt een feestje hebben want Bermuda gaf een schuimfeest. Ook was daar weer een groepje oude bekenden van vroeger en een heleboel stagiaires. Geweldige avond weer gehad en begon me al lekker thuis te voelen.
Die zaterdag meteen door naar Zanzibar, waar ik vroeger bijna elke zaterdag te vinden was. Het was weer zoals vanouds en de happy hour viel niet tegen. Alles voor de halve prijs riep de echte Hollanders in ons naar boven. “Snel drink je bier leeg, dan kunnen we nog een bucket halen in happy hour”. Een uurtje na happy hour en velen biertjes later besloten we om ons avondeten bij elkaar te scharrelen bij de Albert Heijn. Knakworstjes met brood! Wel koud natuurlijk. We haalden nog een paar kratjes pils en besloten om een strandje op te zoeken en daar de rest van de avond door te brengen. Het werd een verlaten landhuis en we hebben een geweldige avond gehad daar.
We reden met iemand anders mee naar huis, waar zijn auto het begaf en wij naar huis gingen lopen. De waakhond genaamd Sjaak, Sua, Swag of Winter liep met ons mee en sinds die avond hadden wij een hond. Hij is zelfs de volgende dag mee voetbal wezen kijken!
The day after zijn we lekker op het strand gaan liggen met een hele groep stagiaires. Ook hier was weer het heerlijke happy hour en iedereen legde geld in. “Mogen wij 50 Amstel Bright alstublieft”. De man keek ons aan alsof hij geesten zag.
Die avond nog de Wet & Wild meegepakt en mijn Curaçaose weekend zat erop. Toch de volgende dag stage hè.

Tags: Curacao, Stage, Bier, zon, zee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 9395

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: