Dril sergeant - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Dril sergeant - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Dril sergeant

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Dril sergeant

De eerste week Curaçao is vooral heel veel feesten en natuurlijk iedere dag uit eten. Je moet namelijk wel weten waar je komende 5 maanden lekker kan eten en waar wat te doen is. De 2de week begin je al een beetje met een groepje te koken en neem je al eens een dagje rust. Nu ik hier 2 weken zit, is het besef gekomen dat ik maar eens wat gezonder moet gaan leven. In de afgelopen 2 weken heb ik namelijk maar 2 of 3 keer gesport waar ik in Nederland al 10 keer gesport zou hebben. De gewoonte om iedere dag te sporten en gezond te eten moet weer terugkomen!
Ik ben afgelopen week bezig geweest met een bootcamp schema. Ik heb in Nederland een paar maanden bootcamp gevolgd en ik sport al 4 jaar, bijna iedere dag. Ook heb ik via school geleerd hoe les te geven en daarom ben ik begonnen met een bootcampgroep.
Omdat ik gewend ben mezelf helemaal tot het uiterste te pushen had ik mijn schema een klein beetje te uitdagend gemaakt voor mijn medebootcampers. Alle oefeningen moesten zo ongeveer gehalveerd worden. Ondanks dat het veel te zwaar was voor velen is het wel echt heel gezellig om samen te sporten. Ook mooi meegenomen is dat de tijd dat je sport, je niet op de patio met een biertje kan zitten. De eerste bootcamp les had ik 4 leerlingen. De 2de les waren dat er al 9 geworden. Voor les 3 had ik het schema aangepast. Tot nu toe deden er voornamelijk jongens mee maar voor les 3 hadden veel meiden zich ook aangemeld. Laat de squats en cardio maar komen! Ook was het idee al in uitvoering gebracht om vanaf maandag te beginnen met T25. Half uur per dag helemaal kapot gaan met Shaun T. Gewoon zoals ik thuis ook altijd deed. Ook hier was aardig wat animo voor en we gaan gewoon zien hoeveel mensen mee willen doen. Vanavond beginnen we.

Ik kan lopend naar mijn stage en dat doe ik ook iedere dag. Toch vind ik het fijn als ik mijn eigen auto heb, zelf boodschappen doen wanneer ik wil en naar het strand als ik zin heb. Hoppa, via via een Grand Cherokee gehuurd. Mooi een Jeep voor mijn deur, kan ook niet iedere stagiair zeggen. Gelukkig heb ik de lotto gewonnen en groeit er geld op mijn rug en daarom probeer ik hem te delen met huisgenoten. Meld je aan als je dit leest!!

Ook hebben we nu een soort kookclubje. Sowieso iedere dinsdag en woensdag koken we. Dinsdag is ook al tot kip-curry dag omgetoverd door het overheerlijke recept van Ayla haar moeder. Nu alweer zin in morgenavond. Verder kook ik nu bijna iedere dag. Gister Bami, nog een keertje pannenkoeken gemaakt en de topper was de pasta pesto. Hele winkel afgezocht naar pesto en de vreugde was immens toen wij de pot pesto eindelijk hadden gevonden. Rick: “Hee Gijs, leg die pot dan in het mandje dan”. Gijs: “nee ik wil hem vasthouden”. Gijs heeft de rest van de weg met de pot rondgelopen.
Verder gaan we vanavond even zondigen. Na zo’n zwaar weekend gaan we lekker zelf hamburgers brouwen.

Over het weekend gesproken! Dit was me er eentje.
Het weekend begon op vrijdag (zoals eigenlijk altijd) en we gingen naar Rock Beach. Dit is een strandje bij ons om de hoek en wij wilden wel eens kijken hoe het er daar aan toe ging. Reggae night! Top! Hadden we net zin in na al dat gefeest. Happy Hour! Topperder! Hebben we namelijk altijd zin in. Wij daar staan met een Amsteltje Bright of een Polar, komt een bandje op met rasta leadzanger, basgitarist die veel te dik is dat hij amper bij zijn basgitaar komt, een pianist die totaal niet opvalt met zijn camouflagebroek en een drummer die teveel gesmoked heeft. Ze hadden misschien allemaal hun eigen uiterlijk maar speelde heerlijke muziek. Op een gegeven moment vroeg de zanger om allemaal op het podium te komen staan. Niet veel mensen hadden er zin in maar als er 1 schaap over de dam is… Uiteindelijk stond het hele podium vol en kwam de Rasta zanger naar ons toe waarna wij allemaal een voor een gingen zingen in de microfoon. Ik stond zelfs nog even met de microfoon in mijn handen en ging iedereen langs. Zou er een nieuw reggae zangtalent ontdekt zijn?

Zaterdag was een rustig dagje, naja rustig… We zouden een strandje opzoeken maar wisten niet welk strand. Zoveel keus ook. Wij rijden en bij elke kruising deden we kop of munt. Uiteindelijk in ghetto wijken terechtgekomen en toen besloten we maar naar Pirate bay te gaan. Hee! Happy Hour! Uiteindelijk wat later dan verwacht naar huis gegaan, lekker gegeten en klaargemaakt voor Feest DJ Ruud in Bermuda. We hadden een VIP treatment gewonnen waardoor wij mooi iedereen voorbij liepen en rust konden nemen in het VIP gedeelte. Rust nemen… Rick heb koorts!? Rust nemen doen we niet aan. We gaan door tot het bittere end. Zo gezegd, zo gedaan. Gesprongen in moshpit, gedanst voor me leven en om 5 uur maar eens gaan slapen. Helemaal kapot viel ik meteen in slaap.
De volgende morgen gingen Erwin en ik boodschappen doen. Mooi een paar nuttige tools gekocht en natuurlijk die heerlijke bami voor het avondeten. Wasje nog gedraaid en we hebben het avondeten bereidt. Nog een filmpje gekeken en iemand weggebracht naar werk in mijn prachtige bolide. Zondag Huishouddag dus. Sorry fans, volgende week beleef ik wel weer een avontuur op zondag.
Die avond nog even lekker rondgehangen en de meiden gered van een aanval van een angstaanjagende kakkerlak. Redder in nood als zeg ik het zelf.

Ik zit nu lekker op stage en ga zo maar eens aan het werk. Planning voor vandaag: Stagedag afronden, pannen halen bij La Curaçao, Burgers bakken, Burgers verbranden met sporten en naar Rif Fort voor een drankje met wat vrienden.

Vertel iedereen over mijn blog en laat me weten wat je ervan vindt.
Ayoo!

  • 15 September 2014 - 17:28

    Re:

    Heel erg leuk om je belevenissen te volgen Rick! Jammer dat er weinig variatie in zit.

  • 15 September 2014 - 17:41

    Ans Verbruggen:

    Goed bezig Rick, vind het leuk om regelmatig verslagen van jouw te lezen. Het begin is in ieder geval veelbelovend.
    Maak er een mooie tijd van. Geniet ze.


    Groetjes ook van Rolf
    Ans

  • 15 September 2014 - 18:03

    Emmeken:

    Oh em gie Rickie ik dacht dat je een analfabeet was! Maar hee klinkt wel vet allemaal! Ik kom je joinen goed? Nou geniet ervan! XXX

  • 15 September 2014 - 18:23

    Diana:

    Nou ik vind het een top verslag en de variatie is er wel want hij kookt al en hij doet boodschappen en hij gaat sporten super man ga zo door Gr x

Tags: Curacao, Stage, Bier, zon, zee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9396

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: