Total Loss! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Total Loss! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Total Loss!

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

14 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad


Bon Tardi mensen!

Neem de tijd want het wordt een pittig drukke blog. Ook in etappes mag dit gelezen worden.
Let’s go!

Het is vrijdagmiddag, een vrije vrijdagmiddag want het is een nationale feestdag en het hele strand ligt helemaal vol. We liggen nu weer eens bij Grote Knip. Blijft toch een van de mooiste stranden op dushi Korsou. We komen net van Playa Forti waar we net gingen cliffdiven. 10 of 12 meter ongeveer en we hebben keihard gelachen daar. Wij allemaal een paar keer gesprongen en alleen Erwin durfde niet. Lagen we daar met z'n 4en beneden in het water "DAAR BOVEN OP DE BERG, DAAR STAAT IEMAND UIT BREDAAA, HIJ DURFT NOG NIET TE SPRINGEN, BLABLABLA HEMAAA!!" Er kwam een touringbus langs en we waren net een comedy act. De hele rand stond vol met mensen die ons aan het bezichtigen waren. Deden we alsof we verdronken zodat Erwin ons moest redden. Maar nee, die jongen durfde niet te springen. Na ongeveer 3 kwartier daar in het water te hebben rondgedobberd en onze lachspieren getraind te hebben zagen we een schildpad. Supergroot beest en mooi te zwemmen daar. Wij met de gopro erachteraan natuurlijk en mooie selfies met een waterschildpad gemaakt. Dat beest moet zich het apenzuur hebben geschrokken want we kwamen als een paar orka’s aangestormd om hem te vangen. Na deze mooie tijd in het water zijn we dus naar Grote Knip gegaan waar we de rest van de stagiairescrew tegenkwamen en de hele dag hebben genoten. Die avond zijn we uit eten geweest bij De Buurvrouw. Dat is een restaurant op weg naar Westpunt waar we superlekker gezeten hebben. Je hebt tijd van dom lullen en tijd van chique uit eten gaan. Deze avond was de tijd van chique uit eten gaan. Ik voelde me net weer als vroeger toen ik in een lange broek heenging. Ik ging vroeger altijd uit in lange broek en de sfeer was er gewoon naar. Good old times.

Op naar het weekend.. wel het weekend ervoor want ook die is nog niet besproken.
Vrijdag gingen we naar het maandelijkse Full Moon. Zoals eerder gezegd, valt nooit tegen dit feestje. Het uurtje onbeperkt drinken hakte er wel in. Ik denk dat niemand echt meer nuchter was die avond. Toch heerlijk genoten en de dag erna heb je altijd die heerlijke walk of shame. Ik ga verder maar niet in op dit onderwerp.
Zaterdag…pfoeh wat heb ik zaterdag ook alweer gedaan. Oja! We hebben gewoon heerlijk chill gezeten bij Zanzibar. Nog beetje beachvolleybal gespeeld en de dag was top. Die avond stond Latin Village op het programma en er zou voorafgaand aan het feest een salsa workshop zijn. Daar wilden wij natuurlijk wel even heen maar het is er uiteindelijk niet van gekomen. Die stagiaires van tegenwoordig hebben zo'n druk leven. Dan maar wat later naar Latin Village gegaan en we stonden daar als een van de eerste. Wij helemaal vooraan bij de stage gaan staan omdat wij zóóó van spotlights houden. Kwam de MC naar ons toe vragen of we allemaal op de stage wilden dansen in plaats van ervoor. Zoals gezegd houden wij erg van aandacht. Uiteindelijk was de DJ amper meer zichtbaar tussen al die stagiaires die zo lekker soepel in de heupjes zijn. De rest van de avond heerlijk gedanst en weer een geslaagd feestje erbij.

De dag erna moeders opgehaald van de airport. Ze was amper weer in Curaçao of we zaten alweer aan het bier. Bon bini moeders! Even een fun fact: Binnen 2 dagen had ze alweer een krat bier opgemaakt. Ze is geen alcoholist hoor, ze houd gewoon van gezelligheid.

De week begon weer met maandag zoals een week normaal gesproken doet. Woensdag stond Cabana Beach op het programma en ook daar was mijn enige echte mama weer te vinden. Gezellig met haar vriendinnen een beetje mijn vrienden te pesten. Job werkt namelijk bij Cabana en dat had ze gehoord. Meteen ernaar gevraagd en die arme jongen wist niet wat hem overkwam. De rest van de avond was hij hun persoonlijke butler.
Donderdagmiddag kwamen de andere 2 van de Van der Deurekaas familie aan. Samen met mijn moeder stonden we keurig te wachten op broeder en vader bij het Livingstone resort. Die 2 ook weer gezien en even gezellig bijgepraat.
Donderdagavond hebben we nog eens heerlijk gefeest. Vrijdag hadden we natuurlijk vrij vanwege die nationale feestdag en dus had niemand de keus om niet uit te gaan. Bermuda was weer gezellig.

Op vrijdag gingen we dus Playa Forti en Grote Knip. Daarna uit eten en die avond wilden we genietend afsluiten op een strandje. We zijn met 2 auto’s naar Playa Kanoa gegaan, kampvuurtje gemaakt en beetje sterren liggen kijken. Heerlijke afsluiter al zeg ik het zelf. De serieuze gesprekken waren wel het onderwerp van de avond maar we hebben ook keihard gelachen. Een paar mensen waren erg moe van het zware leven dat we hier hebben en waren eerder naar huis gegaan met de eerste auto. Ik bleef met 3 andere over op het strandje en zijn op een gegeven moment ook maar naar huis gegaan. De terugweg richting huis ging niet zoals gepland. We kregen een ongeluk bij het kruispunt van Biesheuvel en om een lang verhaal kort te maken, zijn we er goed vanaf gekomen.
Superheftig evengoed en ik heb erg weinig geslapen. De volgende dag een beetje afleiding gezocht in de stad en bij Zanzibar waar de happy hour weer erg gezellig was. Die avond maar even vroeg het bedje opgezocht en ik heb heerlijk het klokje rond geslapen. Die zondag was ik gelukkig weer wat fitter en ook met de andere 3 die het ongeluk hebben meegemaakt, gaat het al wat beter. Zo nu en dan wat hoofdpijn maar gelukkig geen heel ernstige verwondingen.

Zondag naar het feestje van mijn broertje die de week ervoor jarig was. Soort van reünie was het. Oude bekende van me ouders en broertje gezien en natuurlijk mijn ouders en broertje zelf. Nu we toch over het kind praten. Hij is 15 geworden en zoekt nog een leuke meid. Ben jij een leuke meid of ken jij er eentje die deze jongeman wel ziet zitten, neem dan contact op.

Zondagavond Wet & Wild en die avond weer een topavontuur beleefd van Beer en Zusje. Wat dit avontuur is, kan ik helaas niet prijsgeven maar neem maar van mij aan, dat het een top avontuur was.
Zo, dat was hem dan. 6 feesten, 5 brakke dagen, 4 stagedagen, 3 oude nieuwe bekende familieleden, 2 tripjes naar Hato en 1 auto-ongeluk gepropt in mijn 7de blog.

Ayoo!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 9399

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: