Stagiaires op reis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Stagiaires op reis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Stagiaires op reis

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia!

Alweer tijd voor aflevering numero 12 van stagiaires op reis.
Wat hebben de stagiaires op reis deze week weer uitgevoerd?! Zal vast niet veel bijzonders zijn, beetje feesten, beetje bier drinken, beetje strand zitten en oja, beetje stage lopen. Nee grapje, we zitten weer bomvol avonturen met ups en downs. Wat willen jullie eerste horen? De ups? Okee komen ze dan.

Atje en ik moesten laatst even iemand ophalen van Hato. Zo lief als we zijn doen we dat ook want ja, om haar daar nou te laten staan is ook zo cruel. Wij mooi te karren naar Hato en nog even wat rondjes gereden toen iemand anders stond te wachten op Amber die we op zouden halen. We konden natuurlijk ook op de parkeerplaats onze auto neerzetten maar dat kost allemaal weer parkeergeld. Atje en ik dus rondrijden en komen we ineens in een of andere ghettowijk. Ik had mijn shotgun maar vast gepakt en Atje ging met de mitrailleur op het dak zitten. Je weet natuurlijk nooit wat er gebeurt in zo’n wijk. We hadden zelfs nog het idee om een video blog te maken maar de filmpjes die we gemaakt hadden waren zo slecht dat we die maar voor onszelf houden. We hebben nog een auto op een bus op een afgelegen terrein met mooi uitzicht zien staan en hebben er ook een foto van gemaakt omdat het ons zo aansprak. Zo filosofisch, zo mooi en zo nutteloos.

Laatst regende het trouwens extreem veel en superlang. Het regenseizoen is begonnen volgens moeder natuur. Gelukkig rijd ik dan in een mooi hoge Jeep en die kan wel tegen een stootje. Joost en ik gingen met de Buffel naar de Albert Heijn om een boodschapje te halen. We waren nog geen 2 minuten onderweg of het begon me toch een partijtje te hozen. Mijn ruitenwissers konden het amper bijbenen en ik denk als je er naast had gelopen, je sneller ging dan de auto’s op de weg. Maar dan werd je wel nat! Joost en ik lekker niet en wij dus mooi door de rivieren te rijden. Extra lange weg genomen, gewoon omdat je dan extra lang moet rijden. Superleuk allemaal natuurlijk, als een kind in een snoepwinkel zo blij. Overal rivieren en hele meren die ontstonden. De reis overleeft en eindelijk thuis gingen we nog even douchen in de regen. Zwembroekje aan, Shampootje erbij en mooi te douchen daar. De hele weg stond onder water en stonden we daar met mannetje of 3, 4 beetje grappen te maken in het water. Alle mensen die langsreden keken ons aan alsof we een zonnesteek hadden opgelopen maar dat kon helemaal niet natuurlijk. De zon scheen namelijk niet! Die avond hadden we nog een goed feestje staan bij Villa Maria. Vato Gonzales kwam langs en draaide even een setje. Ik liep na zijn set tegen hem aan en bood natuurlijk mijn excuses aan. Nog even praatje gemaakt over het leven en whisky en toen naar huis gegaan. Was wel gezellige feestje. De dag erna gingen we naar La Fuente. Ook leuke DJ en ook daar was Vato te vinden. Alleen dan aan de andere kant van draaitafel. Weer staan praten en ook even fotootje gemaakt.

Die middag voordat we naar La Fuente zouden gaan hadden we nog een leuke verrassing staan voor Wesley. Hij speelt al een hele tijd waterpolo en dit heeft hij voortgezet in Curaçao. Hij stond zelfs in de finale en wij gingen met een groep van ongeveer 15 man kijken bij zijn wedstrijd. Je had zijn gezicht moeten zien. Superleuk gehad en hij speelde een topwedstrijd. 4 keer gescoord en de wedstrijd gewonnen met 15-4! Hij is zelfs een van de topspelers. Houd overzicht, verdedigd, geeft voor en scoort ook nog eens. Wat zou je zonder een Wesley moeten in je waterpolo team. Wesley, bij deze, als ik ooit nog eens een waterpoloteam ga opzetten, ben jij de teamcaptein!
Deze jongen dacht dat dit het was maarnee! Gister zou Jeroen met hem ‘uit eten’ gaan. Halverwege reden ze naar een hotel en daar stonden zijn ouders op hem te wachten. Hij wist van helemaal niks en de surprise was dus goed gelukt. Het is je gegund Wes!

Even denken, oja we hadden nog een down inderdaad. Zondagmorgen kwamen we erachter dat Sandra de muggenziekte heeft en ik ben weer de verzorger, net zoals ik bij Joost was. Ik denk dat ik een andere baan ga zoeken. Iets met verpleegkunde ofzo. Erg vervelend allemaal natuurlijk maar niks aan te doen. Gewoon veel uitrusten en veel slapen.
Vorige week woensdag hadden we ook nog gebowld met een groepje. 2 uurtjes lang lekker bowlingballetje gooien. Supergezellig allemaal en was zelfs nog een keer 2de geworden.

Dat was hem weer voor deze keer.

Veel liefs,
Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 9396

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: