Alweer december! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Alweer december! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Alweer december!

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

01 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is alweer 1 december vandaag! De tijd gaat erg snel hier want dit betekent dat ik nog minder dan 2 maanden op dit mooie eiland leef. Af en toe verlang je sowieso wel naar ‘thuis’. Het rustig thuis kunnen komen na een dag werken of school, mama die voor je kookt en even relaxed tv kijken. Daarna je terugtrekken in je kamer waar je natuurlijk een mooie muziekinstallatie hebt staan en die op volume 200 zet. Even een DJ setje draaien voor jezelf omdat het kan en dan lekker slapen in een goed bed! Het is hier nog steeds soort van kamperen omdat je bepaalde luxe gewoon niet hebt en de bedden erg slecht zijn. Toch ben ik het hier nog niet zat. Mijn medestagiaires zijn allemaal toppers en heb het super naar mijn zin met ze. Ik heb hier leren koken waar ik in Nederland alleen mijn moeder af en toe assisteerde. Je leert jezelf beter kennen omdat je een totaal andere wereld ingaat met een totaal andere leefomgeving en levenswijze. Ook heb ik een erg leerzame stage wat niet onbelangrijk is. Hiervoor kom je in eerste instantie naar het eiland.
Ik heb laatst een pakketje gekregen met daarin een klein kerstboompje en een kaarshouder met “There is no place like home” erop. Het pakketje kwam van mijn ouders en elke keer als ik nu mijn kamer inloop doe ik als eerste de lichtjes van de kerstboom aan. De kleine dingetjes die het mooi maken. Bedankt pap en mam!
Nog 2 mooie maanden te gaan op dit eiland. Ik ga genieten.

Waar ik ook van genoot (ooh wat een bruggetje) is het afgelopen weekend. Vrijdag hadden we een etentje van Rowanne die jarig was. Supergezellig gehad die avond, waarna wij naar de maandelijkse Full Moon party gingen. Daar aangekomen lekker gefeest met stagiaires en allemaal oud bekenden van vroeger. Rashiq was er deze keer helaas niet bij. Hij had een halsband om thuis. Volgend weekend is hij er weer bij en moet hij feesten voor 2 om in te halen wat hij gemist heeft. De volgende dag zijn we naar Zanzibar gegaan. Erwin ging flyboarden wat echt supervet eruit zag. Wil het zelf misschien ook nog gaan doen. Ik zou niet weten hoe ik moet uitleggen wat flyboarden is dus zoek het maar op op internet. Ik moest ook nog wat zaken regelen voor een volleybaltoernooi. Attia en ik organiseren een volleybaltoernooi 6 december. Alle Antillianen, stagiaires, of wie dan ook, geef je op bij mij met een team van 4 of 5 mensen. Superleuk om te doen en daarna happy hour bij Zanzibar.

Die avond gingen we naar The Hangover. Een nieuwe club hier op Curaçao. Zoals de naam zegt, was het een aardig goed feestje. Van wat ik weet te herinneren dan. Het bier was zo goedkoop dat als ik thuis bier zou nemen, het nog duurder zou zijn als bij The Hangover. De volgende dag mijn hangover weggezond bij Saint Tropez en paar filmpjes gekeken. Een lekker relaxte zondag dus. Vandaag moeten we weer hard aan de bak want zoals ik al zei, nog maar 2 maanden te gaan. De tijd begint te dringen voor alle schoolopdrachten en evenementen voor werk.

Ben trouwens blij dat ik vanavond weer kan sporten. Dit weekend moet er dubbel en dwars af worden gesport. We zitten nu in week 7 van Insanity. Hiervoor hadden we natuurlijk 5 weken T25 gedaan dus we zijn aardig fit. Je ziet het aan iedereen die diehard meedoet. We worden allemaal sterker en onze conditie is ijzersterk.

Ayoo! en kinderen, vergeet niet je schoentje te zetten.

  • 01 December 2014 - 19:04

    Hellen:

    Haha dat doe je goed Rickyboy, maar kijk je wel uit voor je knieën was vorige keer niet zo heel goed afgelopen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9398

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: