Hopi Caliente - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Hopi Caliente - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Hopi Caliente

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 December 2014 | Curaçao, Willemstad


In December zwetend op een wit zandstrand zitten te genieten van een heerlijke bier en het water in moeten omdat het veelste warm is. Deze zin is vooral om jullie jaloers te maken. Dat gaat mij namelijk lukken omdat het aan het vriezen is in Nederland. Jullie zullen vast wel gemerkt hebben dat het iets kouder aan het worden is. Ik gelukkig ook want de eerste maand was het hier zo warm dat je niet normaal kon lopen of je kon meteen weer douchen. Nu is het gewoon lekker warm en geniet ik van het weertje. Het is nu regenseizoen maar ik merk er gelukkig niet veel van (ff afkloppen). In mijn Curaçaose verleden heb ik zelfs regenvrij van school gehad omdat het gewoon niet veilig was om te rijden. Dat kan ik me nu even niet meer voorstellen.

Dit weekend heb ik me toch iets leuk gedaan lieve mensen. Tjongejongejonge wat heb ik genoten.
Vrijdag eerst maar eens een pool party. Het lijkt bijna of ik pool party trending topic probeer te maken zo vaak gebruik ik het maar dat is echt niet waar. Ik houd gewoon van het idee pool party. Lekker drankje erbij, barbecuetje erbij, gezellige mensen erbij en natuurlijk een zwembad erbij. Het echte Curaçaose gevoel krijg je dan. We zijn wat eerder weggegaan daar omdat er een zieke broertje lag te slapen en we die graag wilde laten slapen. Toen we eenmaal thuiswaren, is er nog een hele groep uitgegaan maar Rick niet. Ik ben lekker mijn bedje ingegaan want de volgende morgen zouden wij vroeg vertrekken richting Klein Curaçao. Dat is een klein, onbewoond eiland met een van de mooiste stranden die ik heb gezien. Superwit strand en een paar palapa’s, een supermooi uitzicht naar nergens en het enige dat op het eiland staat is een oude vuurtoren en een verroest schip dat ooit is aangespoeld. Heerlijk dagje gehad en het moment dat we de boot op gingen begon de positieve energie al te vloeien. De crew die aan boord was was erg gezellig en de kapitein klonk ook deels als een piraat. Je voelde je meteen thuis natuurlijk want wie voelt zich niet thuis bij een piraat! Op open water werd de zee natuurlijk wilder en vloog overal water naartoe. We waren al bijna doorweekt op het moment dat we aankwamen bij Klein Cura. Ik heb mijn backflip kunnen doen op het strand vanuit stand en mijn missie is dus volbracht. Ook leef ik nog en ook die missie is dus volbracht. Nog een paar schildpadjes zien zwemmen en veelste veel foto’s en filmpjes gemaakt natuurlijk. Lekkere barbecue erbij en all inclusive drinken. Heerlijke dag gehad met gezellige mensen. Echt genoten.
Dan denk je, je zal wel helemaal kapot zijn na zo’n lange dag. NATUURLIJK NIET! Ik ben nog jong en heb altijd teveel energie dus meteen door naar Zanzibar. Net op tijd voor een blij uurtje. Ook daar was het weer erg gezellig en die avond nog veel te veel zitten schransen met onze improvisatie frituur. Nog uit geweest en ik lag om 5 uur in mijn bed. Bijna dagje wakker geweest.

De volgende dag hebben we het maar rustig aan gedaan en zijn we met een groep naar de Pinguins van Madagascar geweest. Deze film is ongeveer gemaakt voor kinderen en er stond inderdaad nog net geen ballenbak voor in de zaal. Toch waren deze studenten degene die het hardst hebben gelachen om de film. Sommige grappen snappen de kinderen niet en wij slimme studenten natuurlijk wel en we gingen helemaal stuk om die pinguïns. Die avond nog even Wet & Wild. Even… We stonden met een groep van 7 Venezolanen die helemaal gek waren. Ik voelde me meteen thuis natuurlijk. Ze draaide een flesje en degene waar het flesje naar wees, moest dansen. Ook spraken ze bijna alleen maar Spaans maar gelukkig ik ook! Beetje dan. Ik mijn beste Spaans erin te gooien. Ging aardig en ze snapte me in ieder geval.

Maandag heb ik mijn Bekende Curaçaoënaar streak maar even voortgezet. Even naar de Dolfijn FM geweest. Bij deze radiozender werkt een vriend van mij eens in de week en ik mocht komen kijken. Ook heeft Dolfijn FM een jaarlijkse goede doelen actie die ‘Ieder kind een kerstcadeau’ heet. Zij verzamelen dan kerstcadeaus en die geven zij aan arme kinderen in Curaçao. Ik dus keurig een kerstcadeau gekocht en even het goede doel gesteund. Mam, je mag trots op me zijn want vroeger deed jij het altijd!

Vanavond heeft Vespucci College (mijn oude school) de jaarlijkse kersttalentenshow. Ik kan mij nog vaag herinneren dat ik ooit mee heb gedaan met een paar vrienden. We deden de Lama’s na. We faalden wel heel hard toentertijd maar des te harder kunnen we daar nu om lachen. Ik ben benieuwd welke broekies van het Vespucci College het nu aandurven om zwaar voor schut te gaan staan. Ook zou ik vanavond nog een pool party hebben. Misschien dat ik wel even ga kijken na de kersttalentenshow.

Ook besef ik me net dat ik over 2 weken precies alweer 20 ben. Ben ik zomaar geen tiener meer.

Ayooooooo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 9364

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: