Laatste loodjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad


Nog maar minder dan 10 dagen te gaan en dan zit ik in het vliegtuig richting het koude Nederland. Mijn vader stuurde mij net de weersverwachtingen tot zaterdag; -2, -2, -2, -2 en verrassend genoeg -2. Weersverwachtingen Curaçao tot en met zaterdag; 30, 29, 30, 30 en 29 graden… Toch hebben Nederland en Curaçao ook overeenkomsten. Zo heeft Nederland witte sneeuw en wij witte stranden. Ik kies toch liever voor de stranden maar aan alle leuke dingen komt een eind. Tuurlijk wordt het in Nederland ook geweldig. Ik kan straks weer met een winterjas lopen, elke dag om half 7 met de trein naar school, doordeweeks niet meer drinken in het weekend keihard werken. Genieten dus…

Woensdag gaat er een hele groep stagiaires weg. De hele straat loopt in één keer leeg en er blijven er maar een paar over. Wesley gaat bijvoorbeeld weg waar ik laatst nog mee ben gaan golfsurfen bij Playa Kanoa. Het was de eerste keer voor ons allebei en het ging wel aardig. Het water is wel erg wild bij Kanoa hoorde ik van andere surfers, maar toch hebben we het weten te schoppen tot een prachtige 3 seconden staand op het board voordat ik vol hard op de golven werd gesmeten. Genieten dus. Ook ben ik met Wessa nog een dagje naar Sea Aquarium gegaan waar we van Rowanne een kleine rondleiding kregen. Ze werkt daar en liet ons paar dingetjes zien. Zo mochten we nog even kijken bij de dolfijntjes en we hebben gezien hoe een zeekomkommer plast.
Teska gaat ook weg. Mijn sis waar we ons laatst nog van de beste kant lieten zien toen onze lieftallige huisgenoten met pech langs de weg stonden. Opgehaald en naar hun werk gebracht. Zo zijn we dan ook weer. De hele dag cruisen met autootje en drankje gedaan bij Blue Bay.
Joost is ook alweer naar huis. Hij is de 15de weggegaan en zit nu alweer lekker te bibberen in het koude Nederland.
Langzaam maar zeker is iedereen dus een beetje richting huis aan het gaan en het eind is begonnen. Er zijn heel veel afscheid etentjes en de meeste gaan voor de laatste keer Zanzibar, Wet & Wild of Cabana Beach. Ik heb gelukkig nog iets meer dan een week om afscheid te nemen van dit mooie eiland en mijn relaxte leven op Curaçao. We gaan zien hoe het in Nederland gaat lopen.

Afgelopen donderdag hadden Naomi en ik nog een loco busje besteld. Wij waren allebei tijdje geleden jarig geweest en daarom is het tijd voor een feestje. 2 uur lang in een bus zonder ramen, met keiharde muziek en nul komma nul veiligheid garantie. Ik belandde uiteindelijk op het dak van de loco bus dansend op de muziek. Hij stond stil pap en mam, no worries.
Ook ben ik gister met Rashiq, Jasper, een groep stagiaires en een paar oud bekenden van vroeger naar het strand geweest. Erg gezellig en erg jammer dat ik ze nu pas weer zie. Gelukkig hebben we nog 1 weekend waar we die kleine reünie kunnen voortzetten en dat gaat gebeuren ook!

Mijn schema voor mijn laatste week Curaçao:
Woensdag iedereen gedag zeggen en eenzaam achterblijven.
Donderdag uithuilen in een hoekje.
Vrijdag laatste pool party bij Jasper.
Zaterdag de allerlaatste Zanzibar Happy Hour meepakken.
Zondag nog 1 keertje de Christoffelberg beklimmen en dan door naar het strand, laatste kleine reünie met de Curaçaose mensen.
Maandag en dinsdag lekker bakken in de zon zodat ik lekker bruin in Nederland aankom.

Volgende week nog 1 blog en dan heb ik er precies 20 geschreven. De allerlaatste emotionele blog met terugkijk op de gehele tijd op Curaçao. Het is als een soort van Wie is de Mol. Je kijkt alle afleveringen maar de leukste is toch de laatste aflevering omdat je dan weet wat de mol allemaal heeft gedaan. Mijn versie: Je leest alle blogs en bij de laatste kom je er pas achter wat ik echt van Curaçao vond en hoe ik het gehad heb. Alle tussentijdse blogs gaan toch alleen maar over bier drinken en strandjes pakken enzo. Nou tot volgende week bij de finale van mijn blogs!

Ayoooo en drink veel bier!

  • 19 Januari 2015 - 20:12

    Marion:

    Zo te lezen heb je een hele nare tijd achter de rug ;-) Geniet nog even de laatste 10 dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 9386

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: