Gotta love Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu Gotta love Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

Gotta love Curaçao

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 September 2014 | Curaçao, Willemstad


Daar zit ik dan, onder het standbeeld van ene Efrain jonckheer, te genieten van een lekker pastechi keshi. Even in mijn lunchpauze een wandelingetje maken, anders zit je ook maar zo stil de hele dag. Ik zit hier in het zonnetje vlakbij het Riffort met uitzicht over Punda. De pontjesbrug gaat net open en ik kijk uit over het Van der valk hotel, de Julianabrug en natuurlijk de prachtig gekleurde huisjes van Curaçao aan de waterkant. De Insulinde ligt er ook. Dat is de boot die je naar Klein Curaçao brengt en ik hoorde via via dat Wereldstage misschien een trip daarheen aan het plannen is. Zou ik wel weer graag heen willen!
Wacht even hoor, ik pak mijn 2de pastechi.




Ooeeh lekker, pastechi carne. Ook al zo’n tijd niet gehad.
Waar waren we... Oja Otrabanda, met de palmbomen boven me hoofd. Ik hoor een Jamaicaanse man liedjes zingen. Deze man sprak mij gistermorgen aan. Wij een mooi gesprek te hebben over of ik hier woonde en hij dacht dat ik uit Venezuela kwam vanwege mijn Spaans. Uiteindelijk liet hij me aan de overkant (Punda) zien dat er een gezicht op de muur zit. Dit gezicht waakt over de zee en alle boten die binnenkomen. Ook had het een speciale naam die ik alweer vergeten ben.

Nu zit ik weer op me stage en krijg net te horen via Whatsapp dat er weer een choller in huis was. Weer eten meegenomen maar hij is gepakt! Dus er is geen eten meegenomen, alleen poging tot eten meenemen. Uiteindelijk slaat dit stukje tekst dus helemaal nergens op omdat er niks gebeurt is. Het eten is alleen verplaatst. Dat was dat.

Ik liep vanochtend weer naar mijn stage en het is zo ontiegelijk warm de laatste tijd. Nu kan het komen doordat ik op het prachtige Curaçao zit, maar ik heb vanochtend een korte broek aangedaan richting werk in plaats van een lange. Toen op werk een lange broek aangedaan want ik moet natuurlijk wel professioneel blijven. Ook heb ik halverwege de reis naar werk mijn winterjas maar even uitgedaan. Ik bedoel, ik wil jullie niet jaloers maken ofzo, maar toen ik laatst op het strand lag en ik deed even niks anders dan alleen liggen, was ik gewoon aan het zweten. Toen maar even het heerlijke, precies goede temperatuur zeewater ingegaan om af te koelen. Ook stond ik laatst op het voetbalveld en toen hadden de locals het erover dat het warm was. Zo’n 36 graden die dag. Pittig warm dus.

Tijd om de feestjes te bespreken! Afgelopen woensdag waren we naar Cabana beach gegaan. Altijd gezellig daar en we hoorden via via, dat nummer 1 DJ in de world, Hardwell, langs zou komen. And so he did. Hardwell wilde graag met ons op de foto dus Joost en ik hebben een mooie selfie gemaakt.
Die vrijdag daarop draaide deze DJ op de Kleine werf en het was een supermooi feestje. De laatste 10 minuten waren het beste, toen draaide hij Curaçaose muziek en alle locals gingen helemaal los. De dag erop wilden we lekker rustig naar het strand en weer zit die man ons daar op te wachten. Volgens mij stalkt hij ons. Wij langs te lopen en even een praatje gemaakt, complimentje gegeven over zijn mooie set de dag ervoor en weer door met het leven gegaan.
Die avond wilden we naar een karaoke bar genaamd Kukeleku. Wij eerst naar de bowlingbaan rijden want vanaf daar wisten we de weg. “Hee de bowlingbaan is ook nog open!” Weten we in ieder geval iets te doen als de karaoke niks is. Nooit een karaoke bar gevonden. Op een gegeven moment zijn we maar omgekeerd richting de bowlingbaan. Dicht. Toen maar weer naar huis gegaan en de hele avond kaartspelletjes gespeeld. Ook leuk zo’n zaterdagavond.

ZONDAG CULTUURDAG!!
Jajaa, daar zijn we weer. Zondag cultuurdag. We doen dingen die we anders niet zouden doen of pakken elke keer een ander strandje mee. Vandaag wilden we naar Porto Mari. Erwin en ik waren de aanstichters van dit plan en heel veel mensen gingen heen. Uiteindelijk gingen Erwin en ik niet meer omdat wij uitgenodigd waren voor een Pool party. Is ook weer eens wat anders dan dat zand tussen de tenen. Het zou vanaf 4 uur zijn dus wilden we eerst toch nog naar Porto Mari. Toch maar weer niet gegaan omdat wij 3 kwartier hebben rondgereden op zoek naar 2 andere mensen die we zouden ophalen. Waren we eindelijk op plaats delict, waren ze net zelf weggegaan… Het was al wat later dus besloten we eerst maar naar Mambo Beach te gaan. Daar nog een paar gezellige mensen geronseld voor de Pool party en uiteindelijk waren we daar, met een beetje vertraging (Happy Hour), om 7 uur. Ze hebben echt een Oasis daar. Mooi huisje, mooiere tuin en nog mooier zwembad. Daar een mooi avondje gehad en meteen een 2de Pool party afgesproken.

Week 1 van T25 zit erop. De vrijdag-workout ging niet helemaal zoals gepland en hebben we maar laten vallen ^.^ Vanavond beginnen we aan week 2 en we integreren een extra buikspierkwartier in de workout. Nu alweer zin in!

Ayoo en tot maandag!

  • 22 September 2014 - 16:05

    Diana:

    Wat een gezellig verslag kijk nu al uit naar de volgende Gr x

  • 22 September 2014 - 17:22

    Marjan:

    Hoi rick,
    Als ik dit lees weet ik zeker dat jij het daar heel 'zwaar' hebt. Geniet ervan. Gr marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 9383

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: