One of those days - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu One of those days - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Deure - WaarBenJij.nu

One of those days

Door: Rick van der Deure

Blijf op de hoogte en volg Rick

03 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad


Zaterdag bleek dus mooi daggie te zijn en dat was het ook wel, maar toch gingen een paar dingetjes niet zoals gepland. Het begon die ochtend dus, het huis was keurig op slot en ik heb ontbeten bij Denny's. Dat is een Amerikaans restaurant. Heb daar 2 American pancakes, 2 eieren, een plak ham, 2 worstjes, bacon en nog een of ander aardappeldinges gegeten. Oja, zaten ook nog 4 toast dingesen bij. Ik heb zo lekker gegeten daar. Toen ik dus thuiskwam was de deur van het slot en bleek de gezamenlijke koelkast weer leeggeroofd te zijn. Naja jammer weer. Toen met goede moed naar Porto Mari geweest waar we een heerlijk relaxte dag hebben gehad. Op de terugweg richting huis ging het rijden niet helemaal van een lije dakje. Botsing dus, tegen de stagiaires voor ons. Gelukkig alleen blikschade En het was niet mijn auto. Toch vervelend natuurlijk dat het gebeurt en het nam ook veel tijd in beslag. We wilden nog naar Bloomingdale en tijdverspilling konden we dus niet gebruiken. Uiteindelijk maar naar huis gereden en de reis overleefd.
Rick: 'Beer kan ik met je meerijden naar Bloomingdale'. Beer: 'ja tuurlijk man, ik wil wel nu weg eigenlijk'. Rick: 'geef me 5 minuten, ik moet nog douchen'. Rick gaat douchen omdat hij net van het strand kwam. In zijn vorige leven was hij Churandi Martina en in 5 minuutje moet dus wel lukken. Rick te rennen en te douchen en te shampooen. Snel afdrogen en terug naar kamer... deur op slot.................. het is impensiepe niet eens mogelijk voor mijn deur om op slot te gaan zonder dat ik de sleutel omdraai, maar toch kreeg mijn deur het voor elkaar. Sta je dan, in je onderbroek, fris en fruitig met een handdoekje omgeslagen zonder dat je je kamerdeur kan openen. Uiteindelijk is die lieve jongen Beer naar huisvesting gelopen voor een reserve sleutel. Ik heb ook dit weer overleefd en stond keurig op Bloomingdale. Beer even een biertje gegeven omdat hij me leven gered had. Dan denk je: zou het dan nu eindelijk afgelopen zijn met al die pech. Nee natuurlijk niet :D! Landmacht represent! Daar komen ze. Stoer te wachelen over het strand. Gooit er een per ongeluk beetje baco over me voet, ik zeg tegen Beer dat het lekker me schoenen in glijdt, andere landmacht-persoon-ding denkt dat ik het tegen hem heb en vraagt wat ik zei. 'Niks, loop maar door'. Zo stoer als ze zijn meteen een probleem van gemaakt en om een lang verhaal kort te maken; ik heb een mooie avond uiteindelijk en hij loopt te mokken dat ik niet boos werd op hem. Volgende keer bij mij thuis!

Wat een dag wat een dag.

Zondag mooi gechild op Playa Kalki. Supermooi strand en heerlijk om te relaxen. Mooi bijgekomen en ik ben weer lekker bijgekleurd. Ook heerlijk in het resort nog even gerelaxt. Gewoon omdat het kan.

Toen begon de normale stageweek weer. Ik heb veel bij Saint Tropez gewerkt omdat ik nog wat bedrijven en organisaties moest bellen en bereiken. Dinsdag zijn we naar de film gegaan. 2 voor de prijs van 1! We gingen met z’n 16en. Hele bios vol met stagiaires. De film Maze Runner stond op de planning en ik heb geen spijt dat ik heen ben gegaan. Het was echt een supergoeie film en ik zat helemaal in het verhaal. De film is net een dag uit en deel 2 laat dus heel lang op zich wachten. Moet ik nu nog minimaal een jaar wachten op dat tweede deel. Het zit me ook niet mee hier.

Nu is het alweer vrijdag en ik dacht ik maak even een wandelingetje in mijn lunchpauze. Ik zit nu een broodje te eten op een muurtje aan de zee en bedacht me net dat ik hier op Curaçao werkelijk overal kansen zie voor mooie bedrijfjes of uitbreidingen. De marketeer komt in me naar boven op dit eiland. In Nederland is alles veel te perfect geregeld en zijn de meeste kansen wel een beetje verkeken. Dat is denk ik ook wel een van de redenen waarom ik nooit in Nederland zou gaan wonen later. Ik stond gister met Loek te praten en we willen misschien iets opzetten als eventplanners. Mooi feestjes te organiseren. Er zijn zoveel mooie locaties op dit eiland dat die niet onbenut mogen blijven. Evenementen organiseren is sowieso een van de dingen die ik graag doe en we gaan zien hoever we komen.
Ook het weekend zit er natuurlijk aan te komen. Nog een paar uurtjes werk en dan lekker genieten van 2 heerlijk vrije dagen die eigenlijk veel te snel gaan. Je denkt misschien dat elk weekend hier superleuk is, maar dit weekend word pas echt een goed weekend. Vanavond staat Full Moon op de planning. Eerst een uur onbeperkt drinken waarna we met de loco bus richting het keiharde feest gaan. De dag erna staat Latin Village op de planning. Heerlijke latin house en salsa muziek. Gooi die heupjes maar los! Van tevoren een salsa workshop bij het feest waar deze rasechte local natuurlijk heengaat. Dan is het feest nog lang niet afgelopen want zondag komt mijn enige echte mama aan op de airport die ik natuurlijk ga ophalen in mijn veel te grote jeep. Die avond nog even Wet & Wild met moeders en alle diehard stagiaires.

Let the weekend begin!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao 2014/2015

5 maanden Curacao. Terug naar mijn thuis.

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2015

Ayo!

19 Januari 2015

Laatste loodjes

05 Januari 2015

SURPRÍÍÍSE!

29 December 2014

Un feliz aña nobo

16 December 2014

Hopi Caliente
Rick

Reis al mijn hele leven en heb gewoond in Nederland, Duitsland, Sint Maarten en Curaçao. Nu weer terug op Curaçao voor 5 maanden stage. Fitaddict en levensgenieter.

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9382

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Januari 2015

Stage Curacao 2014/2015

Landen bezocht: